#1: Sudenkuoppa mainonnassa: “Ei varaa FB-mainontaan”
Ensimmäinen podcast-jakso julkaistu! Todella monessa yrityksessä ajatellaan, ettei Facebook-mainontaan löydy varaa. Oikeasti mainontaa pitäisi ajatella investointina eikä kuluna. Kerron yksinyrittäjästä, joka laittoi kahden viikon aikana yli 2200 euroa Facebook-mainoksiin ja millaisia tuloksia saatiin aikaiseksi. Sinulle siis selviää, miten pienyrittäjä uskalsi hassata yli tonnin viikossa mainontaan! Iskikö markkinointikipinä? Jos tyhjän paperin kammo vaivaa sinua aina, kun…
Lue lisääFacebook-mainonnan hinta – mitä jos ei ole varaa mainostaa?
Facebook-mainonnan hinta puhututtaa paljon ja törmään hyvin usein tällaiseen kommenttiin: ”Olisi kiva saada enemmän näkyvyyttä, mutta ei minulla ole varaa mainostaa.” On tietenkin totta, että mainostamiseen menee rahaa. Harhaluulo on kuitenkin se, että mainostaminen on kulu, kuten vaikkapa kopiopaperin ostaminen. Tosiasiassa mainostaminen on investointi, jolla tehdään lisää rahaa. Jos mainostaminen ei tuota myyntiä, jokin on…
Lue lisääMiten Bloggaajasta ammattilaiseksi™ teki minusta markkinoinnin ammattilaisen
**Sisältää kaupallista yhteistyötä: katso lisätiedot artikkelin lopusta. Tässä blogissa haluan kertoa sinulle, miten suuri merkitys Tiia Konttisen **Bloggaajasta ammattilaiseksi™ -valmennuksella oli siinä, millainen markkinoinnin ammattilainen olen tänä päivänä. Useita vuosia sitten työskentelin matkailualalla myyntipalvelussa, keskittyen pääasiassa ryhmämyyntiin, asiakkaiden tapahtumien järjestelyihin ja muihin hotellin ja tapahtumakeskuksen myyntipuolen asioihin. Yrityksessä ilmeni kuitenkin tarve ihmiselle, joka vastaisi markkinoinnista.…
Lue lisääMiten hyvä yritysblogi kasvattaa myyntiä
Yritysblogi saattaa tuntua monelle yrittäjälle suurelta taakalta – paljon työtä, eikä oikeastaan mitään takeita, että blogi oikeasti toisi mitään viivan alle. Tietenkään mistä markkinointikanavasta ei voi ennakkoon 100 % varmuudella luvata, että se toimii juuri sinulle. Mutta jos nykyiset markkinointitoimenpiteesi eivät toimi toivotulla tavalla, ei yrittämisestä ainakaan haittaa ole? Blogin avulla: Herätät asiakkaan mielenkiinnon Opetat…
Lue lisääBlogin perustaminen: 3 x bloggaamisen kivijalka
Blogin perustaminen saattaa olla yhtä aikaa sekä kamalaa että ihanan jännittävää. Sinulla saattaa olla teknisiä murheita ja haasteita ja saatat pohtia, kiinnostaako ketään oikeasti lukea tekstejäsi. Olet myös saattanut kuulla, että blogit ovat kuolleet, tai vähintäänkin hiljalleen kuolemassa. Saatat miettiä, onko mitään järkeä edes perustaa blogia. Blogivalmentaja Tiia Konttinen on ollut yksi tärkeimmistä ja hyödyllisimmistä…
Lue lisääFacebook mainostili – Miksi pieni(kin) yritys tarvitsee sen
Facebook mainostili ja Business manager voivat tuntua pelottavilta kapistuksilta. Maksullinen mainonta Facebookissa tarkoittaa monille pienyrittäjille sitä, että oman yrityksen Facebook-sivulle tehtyä julkaisua mainostetaan vaikkapa 20 eurolla. Tuloksia ei mitata, koska tavoitteitakaan ei usein ole asetettu. Kohderyhmä heitetään usein hatusta, eikä asiakasta oikeastaan ohjata mainoksesta mihinkään. Mainos tehdään ajatuksella ”tykkäyksiä olisi ehkä mukava saada”. Jos tämä…
Lue lisääSähköpostimarkkinointi: miten sillä tehdään myyntiä
Artikkeli sisältää affiliate-linkkejä. Sähköpostimarkkinointi on markkinoinnin muoto, joka saattaa saada yrittäjän kulmat kohoamaan. Usein pidempäänkin toimineilla yrityksillä on tilanne, jossa sähköpostilistaa ei ole koskaan kerätty. Lisäksi sähköpostimarkkinointi saattaa herättää negatiivisia tunteita: saatat helposti ajatella, että asiakkaat ärsyyntyvät, jos lähetät heille lisää virtuaalisen postilaatikon täytettä. Sähköposti on kuitenkin edelleen yksi parhaista keinoista tavoittaa asiakkaat tai potentiaaliset…
Lue lisääFacebook remarketing: näin tavoitat nettisivukävijäsi uudelleen
Remarketing, retargeting, uudelleenmainonta tai uudelleenmarkkinointi. Millä nimellä tätä markkinoinnin muotoa sitten kutsuukaan, tässä artikkelissa kerron, miksi remarketing mainonta on jotain, josta sinun pitää olla kiinnostunut. Mitä remarketing-mainonta on? Nettisivusi kävijöistä ehkä 2-4 % suorittaa siellä sen toimenpiteen, jota tavoittelet. Tämä voi olla esimerkiksi ostaminen verkkokaupasta, varauksen tekeminen, sähköpostin jättäminen uutiskirjettä varten tai yhteydenottolomakkeen täyttäminen. Remarketing…
Lue lisääKannattava Facebook-mainonta: 7 tärppiä tuloksiin vuonna 2020
Facebook on monelle yrittäjälle ja markkinoijalle yksi tärkeimmistä kanavista saada näkyvyyttä, mutta maksullinen Facebook-mainonta jää usein liian vähälle huomiolle. Facebook-mainonta tuo lisäpotkua markkinointiin, mutta ei tietenkään kannata lähteä soitellen sotaan. Ennen kuin alat ostamaan isommalla rahalla näkyvyyttä Facebookista, on hyvä tietää muutamia seikkoja, joilla varmistat hyvät tulokset. Älä tuhlaa aikaa jatkuvaan somettamiseen Kuulostaako tämä tutulta:…
Lue lisää4 x Miksi yrityksesi Facebook-markkinointi ei toimi
Monelle yritykselle, erityisesti pienyrittäjille, Facebook-markkinointi on yksi tärkeimmistä kanavista saada näkyvyyttä omille tuotteille tai palveluille. Moni kuitenkin sortuu ajattelemaan, että koska on itse kuluttajana Facebook-käyttäjä, onnistuu markkinointi Facebookissa kuin taikaiskusta. Harva uhraa tarkempaa ajatusta sille, mitä tavoitteita Facebook-markkinoinnille oikeastaan pitäisikään asettaa. Markkinoinnin kivijalka koostuu aina tavoitteista. Jos sinulla ei ole Facebook-markkinoinnin tavoitteita, ei sinulla voi…
Lue lisää